Klubbhus
Se oversikt over ledige tider: Klubbhuskalender
Praktisk info og utleieregler for klubbhuset i Ski idrettspark
Sist oppdatert: juli 2025
Klubbhuset ligger i Ski idrettspark.
Gateadresse er Idrettsveien 35B, 1400 Ski, veibeskrivelse her.
Ansvarlig for koordinering av utleie/lån av huset:
Daglig leder i Ski IL Fotball:
Ragnhild Carlsen, mob: 922 95 977, p[email protected] - NB: booking gjøres via et av skjemaene under pkt. 1
1. Booking av lokale:
Alle bookinger gjøres via et av skjemaene nedenfor. NB: Velg riktig skjema.
- a) Lån av klubbhuset - dette skjemaet benyttes kun ved møter eller aktiviteter i regi av klubber/lag tilhørende Ski IL Alliansen (møter, avslutninger, sosiale samlinger o.l. for lagene og klubbene er gratis for idretten i Ski IL Alliansen, privat bruk av huset medfører leie for alle).
- b) Leie av klubbhuset - dette skjemaet benyttes ved andre idrettslag, bedrifter, privat leie eller annen bruk av huset som medfører leiekostnad.
2. Hvem kan leie:
- Alle kan leie, men aktiviteter i regi av Ski IL Alliansen og deres særidretter har førsteprio.
- Fremleie er ikke tillatt.
- NB: Det åpnes ikke for bestilling av leie i helger til eksterne eller private arrangement i perioden 1. april - 1. oktober før etter 1. februar det gjeldende år. Dette for å unngå utleie som kan komme i konflikt med Ski IL Alliansen/særidrettenes egne arrangementer.
3. Aldersgrense:
- Ved leie av huset til fester er det 30-års aldergrense.
- Ingen utleie til ungdomsfester. 30-årsgrense gjelder på den som skal ha festen - det er ikke tilstrekkelig bare å stå som ansvarlig for yngres leie/bruk av huset.
4. Tidspunkt for leie/bruk:
- Ukedager: i hht. ledig tid på kalender.
- Fredager, til selskapelighet: fra kl. 18.30, ferdig ryddet/vasket til kl. 13.00 lørdag, kan etter avtale utsettes til senere tidspunkt lørdag*)
- Lørdager, til selskapelighet: fra kl. 14.00, ferdig ryddet/vasket til kl. 13.00 søndag, kan etter avtale utsettes til senere tidspunkt søndag*)
- Søndager: fra kl. 14, kan etter avtale starte tidligere hvis det ikke selskap på lørdager
- Avbestilling fredager/lørdager: senest én uke i forkant.
*) Tidligere tidspunkt må avtales noen ganger av hensyn til evt. annen allerede avtalt utleie/bruk av huset påfølgende dag.
5. Leiepriser:
- Ukedager (ledig fra kl. 17): kr. 500,-
- Fredager (ledig fra kl. 18.30): kr. 1 100,-
- Lørdager og bevegelige "festdager" (dagen før bevegelige helligdager): kr. 1 500,-
- Søndager (ledig fra kl. 14): kr. 500,-
- Loft, ukedager (ledig fra kl. 17): kr. 200,-
- Betales til kontonr. 1506.72.99741 senest en uke i forveien.
- Hvis behov for faktura angis det i bookingskjemaet.
- Ved avbestilling mindre enn 7 dager før utleietidspunkt skal full leie betales.
6. Generelt om huset:
- Salen i 1. etg. har plass til ca. 60 personer.
- Loftet er et lite møterom med plass til ca. 8-10 personer.
- Røyking i lokalet er forbudt.
- Dører og vinduer holdes lukket etter kl. 22.00 (av hensyn til støy for naboene).
- Bruk av konfetti er ikke tillatt (vanskelig å vaske bort).
- Møbler og utstyr som evt. flyttes ut av salen ved leie settes tilbake igjen.
- Møbler og utstyr skal ikke medbringes utendørs.
- Ved utløst brannalarm belastes leietaker for utrykning fra brannvesen.
- Røykanlegg er ikke tillatt i lokalet.
- Leietaker må erstatte utstyr som evt. mangler eller blir ødelagt.
7. Nøkler:
- Nøkler hentes og leveres hos Kundeservice på Ski Storsenter (1. etasje, i enden av senteret, rett ved p-huset).
- Nøkkelknippet inneholder nøkkel til klubbhuset og til porten ved hovedinngangen. Porten holdes låst på kveldstid og i helger.
- Nøkler leveres tilbake samme sted første åpningsdag etter leie.
8. Utstyr + WIFI:
- Huset er utstyrt med vanlig kjøkkenutstyr, det er servise, vinglass og bestikk til ca. 50 personer. Utstyr for servering (boller, fat osv.) er det noe av, men ikke mye. Det anbefales å ta med serveringsfat/boller/serveringsbestikk hvis det skal serveres mat.Det er kjøleskap tilgjengelig, ikke fryser.WIFI nettverk:Velg Klubbhus gjest, passord: skiidrettspark
- Det er kjøleskap tilgjengelig, ikke fryser.WIFI nettverk:Velg Klubbhus gjest, passord: skiidrettspark
- Spille musikk:Koble til nettverket Klubbhus lyd fra enheten det skal spilles fra, passord: StreamitÅpne Spotify (eller annet program), velg sang, velg deretter enheten som heter "Klubbhus"Juster lyd opp/ned fra enheten det spilles fra, ikke inne i skapet
- Koble til nettverket Klubbhus lyd fra enheten det skal spilles fra, passord: Streamit
- Åpne Spotify (eller annet program), velg sang, velg deretter enheten som heter "Klubbhus"
- Juster lyd opp/ned fra enheten det spilles fra, ikke inne i skapet
- I salen i 1. etg. er det lerret, projektor og høyttalere. Se beskrivelse og brukerveiledning på veggen ved siden av anlegget.
- På loftet er det stor tv-skjerm m/kabel som kan kobles til pc
9. Rydding og rengjøring:
- Bord tørkes av.
- Stoler stables og settes langs veggen.
- Bord settes oppå hverandre langs veggen.
- Oppvask ut/inn av oppvaskmaskin, men det trengs ikke å vente på at siste maskin skal bli ferdig.
- Benker og overflater på kjøkken ryddes og tørkes av - kun kaffetraktere, vannkoker og mikrobølgeovn skal stå igjen på benken.
- Toaletter og kjøkken vaskes.
- Gulvene i de rom som er benyttet vaskes (vanligvis sal, kjøkken, gang, toaletter, trapper). NB: vær obs på sorte skomerker i salen, disse må også fjernes.
- Utstyr eller møbler som evt. er flyttet til andre rom settes tilbake.
- Søppel kastes i container i bak klubbhuset. NB: Det finnes to containere; den ene er for papp/papir, den andre for restavfall.
- Området utenfor/rundt klubbhuset skal gås over etter fester; glasskår, tomflasker, røyksneiper og evt. annet må fjernes.
- Lys slukkes, vinduer lukkes og dør låses når lokalet forlates.
- Medbrakte verdigjenstander må ikke stå igjen (Ski IL Alliansen er ikke erstatningsansvarlig for skader som måtte oppstå, evt. tyveri).
- Mat og drikke tas med, ikke settes igjen i kjøleskapet.
- Tomgods som kan pantes tar vi gjerne i mot i den store, sorte tomgodsdunken i salen.
- Manglende rydding og/eller renhold kan etterfaktureres med inntil kr. 1 000,-
- NB. Hvis huset kun har vært brukt til møter trengs det ikke full vask, men lokalet skal ryddes som beskrevet over og gulvene tørrmoppes.
10. Rengjøringsutstyr/rekvisita:
- Rengjøringsutstyr finnes i og utenfor skapet i rommet mellom kjøkken og sal, samt i nederste skuff under vinduet på kjøkkenet.
- NB: den store moppen som er ca. 1 m. bred er kun tørrmopp og brukes ikke til å vaske gulvene med - til vask benyttes vanlige mopper.
- Engangskluter benyttes til rengjøring av toaletter, kastes etter bruk.
- Skitner mopper/kluter/håndklær legges i skittentøysekk som er festet på bøttestativ.
- Toalettpapir/tørkepapir finnes på rommet mellom kjøkken og sal.
11. Brannforskrifter:
Ved bruk av klubbhuset er du som leietaker eller lånetaker ansvarlig for:
- gjøre deg kjent med hvor brannslange og pulverapparat er (i gangen, ved trappen)
- gjøre deg kjent med rømningsveier
- påse at rømningsveier ikke blokkeres
- holde oppsikt ved evt. levende lys
- kontrollere lokalet før det forlates
Ved brann/brannalarm har du ansvar for:
- at alle kommer seg ut av huset
- å varsle brannvesenet
- sjekke alle rom du bruker, også kjøkken, toaletter og loft
- tall på tilstedeværende personer
- ta i mot brannvesenet
Etter gjeldende brannforskrifter må dette skjemaet fylles ut ved overnatting.
Adressen du fyller inn er: se nedenfor
TLF. BRANNVESENET: 110
